loading...
::.:: اولـــین کانون هواداران هاشـــــمی رفسنــــجانی ::.::
توجه ... توجه !

                                                                                                         

برای حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی در کانون عضو شوید (فکر نمیکنم 30 ثانیه هم طول بکشد) و از امکانات بی نظیر کانون استفاده کنید 


و در صورت امکان بنر کانون را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید . 

با تشکر ... مدیریت 




منبع اصلی سایت :

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

http://www.hashemirafsanjani.ir

::.:: اولـــین کانون هواداران هاشـــــمی رفسنــــجانی ::.:: (پست ثابت)

 lll Rafsanjani's supporters club lll


چرا "ایرانِ امروز" به هاشمی نیاز دارد؟



کشوري که دارايي‌هايش نا‌تمام است با مديرت منطقي و همچنين تاکيد بر قانون به راحتي مي‌تواند شرايط آرامي را براي مردمش فراهم کند و دقيقا به همين دليل است که بايد آرزو کرد دولتي مقتدر و توانا و البته صادق باشد تا بلکه بتواند با استفاده از پتاسيل‌هاي موجود خود کشور را از بحران فعلي نجات بدهد

مدیــــــــــــــریت بازدید : 29 دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
جریان پوپولیستی دولت آماده هرگونه عبور بی مهابا از ساختارها و نهادهای نظارتی است/ شجاعت، پایداری بر قانون و تکیه بر افکار عمومی و همراهی با رهبری از مهم ترین محورهایی است که هاشمی را در عرصه سیاست بی بدیل می‌کند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی  گفت:‌ جریان پوپولیستی که برخواسته از جریان دولت است، می‌خواهد با هر نهاد نظارتی برخورد کند و با همین رویکرد صفر یا صد در تلاش است تا کشور را در اختیار بگیرد.

محمد جواد حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که احمدی نژاد برای حضور و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دست به چه اقداماتی خواهد زد، اظهار داشت: اصولا گفتمان پوپولیستی یکی از ویژگی‌هایش ساختار شکنی است، برای اینکه می خواهد با توده مردم صحبت کند تلاش می کند تمام سدها و موانع را بردارد، این جریان آماده هرگونه عبور بی مهابا از ساختارها و نهادهای نظارتی است.

وی ادامه داد:‌


 

برای جریان پوپولیستی فرقی ندارد که نهاد نظارتی دیوان محاسبات باشد یا مجلس یا شورای نگهبان که می‌خواهد بر انتخابات نظارت کند، جریان دولت در مرحله اول سراغ فضاسازی اجتماعی و تبلیغاتی خواهد رفت و از آنجا که نمی تواند زیر بار کنترل برود به سمت تخریب و برخورد حذفی با این نهاد خواهد رفت.

این فعال اصلاح طلب افزود: در این مقطع زمانی این امکان وجود دارد که شاهد بداخلاقی و تهمت توسط نامزد مطروحه یا نهادهای نزدیک به وی نسبت به نامزدهای موجود یا احزاب حامی آنها باشیم.

وی ادامه داد:‌ البته این بداخلاقی‌های جریان دولت محدود به جریان اصلاح طلبی نبوده و دامن اصولگرایان را نیز گرفته است جریان پوپولیسم می خواهد با هر نهاد نظارتی برخورد کند رویکرد این جریان رویکرد صفر یا صد است و چنین جریان هایی می‌خواهند کلیت کشور را در اختیار بگیرند.

حق شناس با اشاره به اینکه عده ای که  اصرار دارند هاشمی را کنار جریان انحرافی قرار دهند، خاطرنشان ساخت: این رویکرد نشات گرفته از بیماری دیگری است که در کنار پوپولیسم طرح می شود؛ جریانی که تمامیت خواه است تلاش می کند با حاکم ساختن حق و باطل به سمت انتخاب گزینه صفر و صد برود. این جریان هیچ فضایی برای حاکمیت عقلانیت و بها دادن به افکار عمومی قائل نیست.

وی تاکید کرد:‌ ما در چنین فضایی حضور هاشمی را داریم که بیش از 50 سال با حاکمیت خرد در عرصه سیاسی عمل کرده است، گرچه در بعضی موارد مشكلاتی هم وجود داشته اما باید دانست هاشمی سرمایه اجتماعی و سیاسی است و می‌تواند تکیه مردم و نظام باشد، این ویژگی منحصر به فردی است که در هاشمی وجود دارد، او حاضر شده تمام سرمایه اش را در خطر جدی قرارداده و آن را به میدان آورد. و به نظر می رسد با شجاعتی که نشان داده است؛ در کنار پایداری بر قانون و تکیه بر افکار عمومی،همراهی با رهبری از مهم ترین محورهایی است که هاشمی را در عرصه سیاست بی بدیل می کند.

حق شناس در پاسخ به این سوال که آیت الله هاشمی چرا حاضر شد وارد عرصه انتخابات شود،خاطرنشان ساخت: هاشمی رفسنجانی بدون این که بخواهد به جریان دولت و یا مسائل دیگر نگاهی داشته باشد احساس وظیفه کرده است که برای تحقق آرمان‌های امام و تعهد به همراهی و رفاقتش با مقام معظم رهبری و تبعیت از آرمان های شکل گرفته در قانون اساسی در عرصه حضور پیدا کند.

این فعال اصلاح طلب در ادامه ضمن اشاره به اینکه نبود تحزب در ایران یکی از مشکلات ساختاری است که انتخابات را با چالش مواجه می‌کند؛ گفت: وضعیت انتخابات در ایران به خاطر مشکلات ساختاری موجود با مشکلات جدی روبرو است،از جمله  این کاستی ها نبود احزاب توانمند مستقل و دارای گستره عمومی، یعنی احزابی که با استانداردهای شناخته شده علمی عمل کند؛  می باشد.

وی افزود: ما شاهدیم که بخشی از نهادها و ساختارهای شبه  سیاسی به فضای انتخابات  ورود پیدا می کنند و به ناچار به طور موقت جایگزین احزاب می شوند و ایفای نقش می کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • WALL PAPER




    آمار سایت
  • کل مطالب : 143
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 637
  • بازدید کلی : 8,643
  • ارتباط با ما ...

    بیـــــانیـــــه